laatste weken

11 maart 2017 - Dénia, Spanje

Ja ja, het aftellen is begonnen, voor de terugreis bedoel ik dan he?

Plan the campagne gemaakt, zoals van ons gewend verschillende, eerst waren we van plan om over een week op pad te gaan, eerste stop voorbij Barcelona, nog een weekje strand en dan snel door Frankrijk naar huis, maar de gedachte aan de brommers er steeds in en uit te halen en alle extras (hoognodig natuurlijk allemaal) die we gekocht hebben...... Dus weekje langer hier, helaas niet weekje langer zon, want volgens de weersverwachting komt er een regenweek aan, dus we zoeken wat leuke dvd's, boeken en slaan ons er wel doorheen... Dan eind vd maand, alleen 2 stops in Frankrijk en geen campings, maar hotel, zodat we alles lekker in de camper kunnen laten, behalve Teun natuurlijk, die mag mee, ook al voorgecheckt ;), geen verrassing deze terugreis. Hopelijk deze keer zonder pijntjes, was al bijna niet gelukt, ontsteking kapsel heupgewricht, maar lijkt nu mbv ibuprofen goed te gaan. Tja 50+, ik hoor ze het nog zeggen, het leven begint dan pas..... hmmm misschien nog beetje verder in de plus dan?

Betekent nog een paar weekjes hier in ons kleine campingdorpje. Afgelopen week, door verplichte rust doktersasvies en mooi weer, heb ik het reilen en zeilen hier weer goed kunnen bekijken. Het is nog steeds redelijk druk in ons kampje, veel bekenden zijn alweer (door)getrokken, maar de lege plaatsen ook weer zo opgevuld met  nieuwkomers of ouwe bekenden die weer even terugkomen alvorens naar huis terug te keren.

Wij kunnen op onze plek al vanaf 11:00 uur (theoretich gesproken) in de zon zitten. Wat we ook doen zodra de zon zich durft te laten zien, deze winter was ze een beetje verlegen...... Afijn, verder met mn story: Het kampje wordt rond die tijd ook pas wakker, ik heb dan allang gedouched, Teun uitgelaten en Fried heeft in die tijd de slaapkamer omgetoverd in ontbijtzaal ;), dit is dan een ochtend als ik niet sport, zoals deze afgelopen anderhalve week (whaaaa), in dat geval houd mijn taak al bij het douchen op, maar kom ik na het sporten wel terug met een goed gevulde rugzak met bezwete sportkleing en heel veel boodschappen..... Maar, sorry, dwaal weer af denkend aan de goede oude sporttijd, het is 11 uur, we liggen (ja een ligstoel aangeschaft, moet ook mee terug) in t zonnetje, komt de buurman van de hoek met zn poepbak langs om te  legen, niet bij ons natuurlijk, nee daar is een speciaal gebouwtje voor, kijkt een beetje jaloers naar ons, want heee we gebruiken ons toilet in de camper niet, goh, kan je gewoon lekker blijven liggen ;). Zo volgt buurman direct naast ons, dan tegenover ons, ook verschillende (altijd mannen, blijkbaar is dit verboden voor dames?) uit de andere straatjes. Ze hebben het allemaal weer druk gehad die nacht ;). Fried maakt er eens een lekker kopje koffie bij, een latte, we hebben nl de Senseo en melkschuimer meegenomen. Teun draait zn buik nog eens lekker naar de zon, die heeft inmiddels ook een eigen stoeltje (al denkt ie dat mn ligstoel de zijne is), een afdankertje van iemand die weer doorgetrokken is. Vervolgens krijg je het water ritueel, ik heb me inmiddels met de zonnebrand ingesmeerd, want t begint al flink warm te worden. Dezelfde mannen komen nu langs met emmertjes water, omdat (meestal de vrouw des huizes) er gewassen wordt in de camper/caravan en ook de afwas ed. Zo'n watertank kan best 20 of meer liter houden, dus dat zijn heel wat emmertjes water, wederom wij liggen lekker in de zon vd koffie te genieten en knikken vriendelijk, want ook onze watertank is niet gebruikt en leeg. Hoeft dus ook niet geleegd cq gevuld te worden. De dames zijn inmiddels ook bezige bijtjes en doen de was (doe ik natuurlijk ook wel, maar spaar zoveel  mogelijk op. Afwassen is ook weer een mannen taakje, ook bij ons trouwens, ik doe het koken.

Inmiddels is het toch alweer rond 1300 uur, ja tijd voor de lunch, lekkere salade thuis (deze week wat vaker uitgegeten, menu del dia 3 gangen, drankje, koffie €8, omdat ik me toch beetje zielig voelde met de zere heup)

Dan is het ook eindelijk vrije tijd voor de rest van ons kampje, die trappen in verschillende ploegen, de electrische fietsen aan en gaan ergens buiten Denia lunchen. Rond 1600 uur zijn ze meestal weer terug en houden de douches bezet, een vd redenen om 's ochtends te douchen, ook omdat zodra nog iemand tegelijkertijd gaat douchen, je dat meteen aan je lekkere grote warme straal water merkt, blijft niets van over, truc is dan om even kraan uit te doen en na paar seconden onverwachts hoppa alles weer terug te pakken ;)

We storen ons ook allang niet meer aan alle geluiden op de toiletten, ik hoor ze nog wel hoor, zou je ook wel doof moeten zijn om t niet te horen....

Dan om 1700 uur gaat de bar van de camping open en gaat men daarheen om de drukke dag door te nemen met een (meestal meer) glaasje van t een of ander. Aansluitend terug naar de camper, eten, soms nog een goedenacht drankje, waarschijnlijk wordt het programma voor de volgende dag nog eens doorgenomen, tent gaat om 2100 dicht en dan is ons kampje ook in diepe rust!  Ons vinden ze denk ik maar luie Dutchlanders maar ja, het werk doen ze zichzelf aan, er zijn plenty douches en toiletten, afwassenbakken ook, dus je bespaart je zo een hoop werk door de faciliteiten op de camping te gebruiken. Maar ja, ik denk dat ze t fijn vinden wat te doen te hebben, thuis doen ze waarschijnlijk helemaal niets, tegenovergestelde van ons, whaa haha ;). Tja voor ons maakt t eigenlijk geen verschil, thuis in Dutchland doen we praktisch hetzelfde en nu heb ik straks een luie ligstoel om ook thuis in t zonnetje te liggen en t harde werk van onze buren te bekijken!

proost :)Life is good!

Zie jullie in april en oh sorry dan drink ik er geen wijntje op of neem er een taartje bij, inmiddels hebben we de zo te herkennen 'Los Pinos'buik ontwikkeld, uh getraind (!) en moet er allemaal weer af, maar we proosten met spa rood!

1. Toby.t:
    11 maart 2017
    geweldig verhaal mattie.tof,dat je het zo goed over kunt brengen.een goed herstel
    met de huup.s.r.l..gelei van vsm doet wonderen.veel liefs aan jou fried en teun.
    doeg bedankt voe het duidelijk reisverhaal. lieefs. toby ook van antonietta.
  2. Andre:
    12 maart 2017
    Heel mooi verhaal weer.
    Geniet van de laatste week in het altijd heerlijke Spanje.
    Hopelijk toch mooi weer, dat zou wel prettig zijn.

Goede terugreis!

Andre