On the road again!

27 september 2016 - Saint-Jean-de-Luz, Frankrijk

Daar gaan we weer! Yesss on the road again, camperreis 3 met camper nr 3 ;)
Hoe heette het ook alweer, 3 x is scheepsrecht? (@ Ans, ook voor jou xxx).
Zondag om 4:00 uur vertrokken en na een spoedige (nou ja met 80km per uur dan hé) reis, volgens planning naar Tours 800 km  en om 1600 uur waren we er dan ook, dankzij onze dedicated driver Fried. Wij (Teun en moizelf) hebben vooral gedommeld....
Camping Val de Loire, vlakbij Tours, prima plekje. Prachtige omgeving, maar geen tijd, volgende dag alweer on tour.val de loire tours
Nu hebben we vorig jaar met het vw(t2 voor de liefhebbers) busje, het (voor ons doen) kort moeten houden, maar daardoor hebben we nu dan ook een super ruime camper (hymer Mercedes 550 s 1989, voor diezelfde liefhebber ). Alleen jammer dat we hem vol hebben moeten stouwen met 2 (wel petite), brommertjes, want helaas was het te moeilijk om een trekhaak e/o drager achterop te plaatsen. Zal jullie niet lastig vallen met de details (als ik dat al niet gedaan heb), kortom te duur.
Betekende wel dat ik natuurlijk niet in een kastje kon, waar bv de waterkoker, bestek en allerlei spullen die ik net nodig had inzat..  Heel handig. Nou ja, volgende stop blijven we wat langer waarschijnlijk en gaan de brommers eruit, kunnen we ook genieten vd ruimte eindelijk ;)

Was het campingleven toch weer vergeten, eerste beginnersfout, zonder wcrol naar het toilet.... Ook de douche was weer een bijzondere ervaring, lekker ruim hokje, dat wel, maar ontzettend minuscule straal, die ook nog eens 2 kanten op 'spoot', in mn rechteroog en tegen de linker muur.
Haha lang leven  campinglife :)
Het slapen ging prima, zeker vergeleken bij de vorige busjes. Natuurlijk wel gedoe als er 1 naar t toilet moet  en over de ander uit t hefbed moet klauteren en dat alles zachtjes om de ander niet wakker te maken....
vandaag dag 3, dinsdag, zijn gisteren in 1 ruk doorgereden naar Saint Jean de Luz. Begin avond aangekomen, mooi plekje, camping ligt aan zee met een weg ertussen. Hier blijven we even een paar dagen, kan ook niet veel langer, ze sluiten as zaterdag ;) la mer, st jean de luz

De brommers zijn eruit, dus weer heerlijk de ruimte. En mn kastje

Gisteren de start vd reis gevierd met Pastis, we zitten tenslotte nog in La France. Helaas viel t bij mij niet goed, miss drankorgel, eerste nacht al met een emmertje....  zal wel niet de laatste keer zijn ben ik bang . Fried heeft nergens last van gehad, zelfs niet van mij, gewoon lekker doorheen geknort ;) dus het bed (deze keer de rondzit) slaapt prima!
Maar nwe (bewolkte) dag vandaag, ik heb al gedoucht en voel me weer fris en fruitig, ahum, in iedergeval goed genoeg om eens lekker vakantie te gaan vieren!
Teuntje ligt nog naast me te knorren, heeft gisteren al enthousiast over het strand gerend en zal zo eens een flinke wandeling met m maken.
Nou lieve mensen, ik zal jullie niet lastig vallen met elke dag een verhaal, heel af en toe, wel probeer ik de routekaart bij te houden en natuurlijk foto's erop te zetten, dus check af en toe de blog, want van nieuwe route en foto's krijg je geen melding.

Onze planning is overigens vanaf hier Noord Spanje en verder langs de kust naar Portugal. Vanaf 1 december kunnen we weer terecht op ons plekkie op de camping in Dénia en daar blijven we een paar maanden, totdat we weer terug gaan naar Nederland.

1. Reislogger:
    26 september 2016
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. MilouLeijssenaar:
    27 september 2016
    Leuk om zo met jullie mee te reizen. Veel plezier!
  3. Miranda:
    27 september 2016
    Weer leuk om met jullie mee te lezen/leven! Veel plezier
    Xxx
  4. Veronique:
    28 september 2016
    hai....... ik ga jullie volgen. veel plezier!! xxx
  5. Erwin Dijkerman:
    28 september 2016
    Hee luitjes, ik heb jullie niet eens kunnen uitzwaaien... Heel veel plezier. Ik ga jullie volgen hoor. Groet, Erwin.