De kop is eraf

1 oktober 2016 - Barreiros, Spanje

Inmiddels sinds 2 dagen in Noord Spanje, Galicië. Het weer in Saint .jean de Luz was beter, maar daar ging alles dicht, dus we moesten wel verder trekken. En hadden ook wel zin om Spanje in te gaan. Nou de Pyreneen waren best heftig, maar daarna kwamen de Picos de Europa, een eitje die Pyreneen ;) Maakten ons in het begin wel beetje zorgen of dat wel goed zou gaan met t oude beestje, maar de camper heeft het uitstekend gedaan! pfff kom maar op met die bergen! (uh, beetje minder mag wel hoor)

Het slapen, zitten en koken gaat ook allemaal prima in deze camper. Wat een verschil met vooral het vorige vw busje! Fijn hoor.

ochtendwandeling

Zoals gezegd, het weer is wat minder hier, hebben vanalles al gehad, miezer, wind, zon en veel wolken. Maar de temperatuur is ok. We hebben een mooi plekje in Barreiros aan zee, wel beetje stil dorp, althans zo leek het, geen kip te zien, behalve de camperaars (druk!) en surfers, maar vannacht harde (wel gezellige) muziek tot 4:30 uur.... Het is San Miguel blijkt, tot morgen, dus vannacht ook nog feest, oordopjes liggen klaar .

Eigenlijk wilden we hier maar 2 nachten blijven en vandaag in Santiago de Compostela zijn, maar het was vanochtend zo'n fijn zonnetje, dat we er nog maar een nachtje aangeplakt hebben, alle tijd tenslotte. Kunnen we misschien nog mee in het feestgedruis .

Gisteren met de brommertjes op pad geweest naar het plaatsje wat verderop, Foz en meteen aangehouden door de politie, die waren vooral erg nieuwsgierig naar de brommers en na alles gecheckt en zich veronschuldigd te hebben, mochten we weer door. Al werden de brommertjes nog wel voor eigen intresse op de foto gezet, wilde nog vragen of wij dan ook met hun op de foto konden, maar toch maar mn mond gehouden, kon niet goed inschatten of dat gewardeerd zou worden.....

Met Teun gaat het ook goed, alleen niet zo goed in t reismandje voor op de brommer, past niet . Nog alternatief gemaakt met een rugzak, maar dat was ook niet super, dus helaas zal hij onze volgende brommertoer op de camper moeten passen.

Morgen gaan we dan wel door naar Santiago dc voor 1 nacht, daarna door naar Portugal, eerste stop daar zal vlakbij Porto zijn. Althans, dat is de planning, kan zo wijzigen ;)

Weltrusten allemaal, ik ga de oordopjes indoen en lekker slapen, morgen weer fris en fruitig voor de volgende reis.

1. Veronique:
    2 oktober 2016
    LEKKER weer al die reisperikelen. En MOOIE FOTO's !!!!
    xxx
  2. Erwin Dijkerman:
    4 oktober 2016
    Wat een leuk reisverslag weer! Leuk om jullie avonturen te lezen. Mattie jij schrijft ook zo leuk ;-) Ook leuke en mooie foto's weer. Ik kan me voorstellen dat jullie zijn aangehouden, die brommertjes kennen ze natuurlijk niet. Porto is ook mooi zeg. Je bent een beetje reclame aan het maken, lijkt mij ook wel wat! Zo schattig om jullie zo met Teun te zien. The happy family ;-)