Portugal

5 oktober 2016 - Figueira da Foz, Portugal

Bergen, bergen, bergen.... We hadden geen idee hoeveel hoge bergen er kunnen zijn! Gelukkig gaat t (knock knock) super! even denken, waar was ik gebleven... Nog in Spanje niet waar? inmiddels zijn we via Santiago de Compostela door naar Portugal. Wij zijn natuurlijk naar Santiago DC gewandeld zoals t hoort. Ok wel vanaf decamping natuurlijk, maar toch 3 hele kilometers ;) de stad viel beetje tegen, de prachtige kerk, van binnen dan, hebben we niet gezien, want er stond een grote rij. Wel mooie gebouwen en heeeel veel souveniers winkeltjes met de nodige zigeuners. Maar weer een check op t lijstje.
De volgende dag zijn we doorgereden naar Portugal, net onder Porto, vila nova gaia camping marisol. Tja wat kan ik ervan zeggen, Sol was er, het was niet zo mari/merry. Vervallen boel, behalve de receptie, dat was een nw gebouw met koffie tentje eraan vast. Natuurlijk zocht ik een lekker rustig plekje uit waar iets verderop maar 1 camper stond... Jawel een dronken Engelsman... Ach we hebben er niet veel last van gehad, want zijn de hele dag oppad geweest naar porto.Met de bus, want Teun kan niet goed mee op de brommers. :( Porto is prachtig! Gigantische brug met geweldige view naar de stad. Prachtig station ook, gigantische hal.
Terug namem we de verkeerde bus, Teuns schuld die had niet opgelet waar we opstapten, 1 taak.... Tja. Dus heel stuk gelopen, alsof we dat al niet gedaan hadden door porto... Teun zn pootjes zijn nog korter geworden... Maar al dik week niet gesport, dus dat was dan weer mooi meegenomen ;). Volgende dag weer alles ingepakt en zitten nu in figueires da foz, 150 km boven lissabon. Ze hebben hier een campingketen, Orbitur, iets prijziger maar ook veel beter onderhouden. Zitten vlak aan de Prachtige duinen en atrand. Heerlijk plekje. Wel een hoop gedoe om een goed plekje te vinden op het terrein, 4x in en uit gereden, maar uiteindelijk staan we goed en nog maar klein beetje scheef, als we de volgende stop andersom beetje scheef staan, trekt t wel weer recht in ons lichaam :). ik denk dat we hier nog 2 nachten blijven en dan door naar Lissabon!