Algarve, here we come....

10 oktober 2016 - Vila Nova de Milfontes, Portugal

Santiago DC check, Porto check, Lissabon check....
Noord Spanje en ook Noord Portugal zit er al weer op. We zijn al op weg richting Algarve. ZItten nu ongeveer 200 km onder Lissabon, in Vila nova de milfontes. Het heeft wat weg vd Andalucische witte dorpjes, Conil de la etc.
Tot nu toe zijn we niet heel enthousiast over het noorden, wel qua prachtige stranden en duinen, maar voor campings moet je hier best flink betalen en valt tegen wat je krijgt. Maar aan de andere kant betaal je voor een kop koffie 80 cent!! Maar ja een Vd Horst-Simons, altijd wat te klagen hé?!

Eergisteren zijn we met (ov) bus en trein naar Lissabon geweest, hele onderneming op zich. En alsof we nog niet genoeg gezeten hadden, kaartjes voor de hop on hop off bus gekocht, lekker praktisch. Nou dat viel tegen, eerste stop was voor een chauffeurs wissel, geen leuke plek omeruit te gaan, helaas zaten we te lang in de zon, daarna ging de bus met een rotgang door lissabon, dus eerste stop er uit, misselijk en overhit. Gelukkig lunchtijd, de verplichte stop voor heerlijke lunch en koel wit wijntje, bakkie water voor Teun.
Ik vond Porto een leukere stad, Lissabon is enorm en ook echt prachtige gebouwen, maar Porto is gemoedelijker.
Gisteren weer vertrokken ri Algarve. Nog wel getwijfeld of we niet meteen ri Spanje zouden gaan via Madrid, maar op de kaart te zien, zijn daar de bergen helemaal hoog. Tot nu toe is dat toch ook erg hard werken voor t busje. Dus we maken de Grande Tour naar Spanje, helemaal rond.
Nu hebben we toch wel een aardig plekje, al stelt het dorp niet veel voor en t strand is nog wel 15 min lopen. Maar wel heerlijk rustig. wordt ook wel tijd om eens het strand op te zoeken en niet alleen om Teun lekker te laten rennen, maar om de beentjes wat kleur te geven, want de meeste mensen worden steeds bruiner, terwijl mijn benen elke dag witter worden! Tja, net voor we weggingen, hadden we een fantastische bruiloft van broer/zwager in Amsterdam, daarvoor wilde ik natuurlijk niet met van die witte melkflessen op de foto's, dus met de zelfbruiner aan de slag, werkte perfect, alleen nu gaat het eraf...

We zijn ook alweer helemaal pro's op de camping met beste douches en wc's vinden, al valt dat vaak niet mee hier... Je schuift nog wel eens met bril en alvan toiletpotje.
In Nederland heb ik een nwe haarborstel gekocht, veel kleiner en lichter en super anti-klit. Nou ik heb sinds die borstel, een rsi-pols en nog nooit zoveel klitten gehad.... Heel bijzonder...
Jullie merken het wel, afzien weer! Gelukkig hebben we op de meeste campings genoeg stroom voor de Senseo :).
Tot de volgende keer weer!

1. Veronique:
    10 oktober 2016
    heeeee. ik zie net op fb dat robert ook in villa nova de milfontes zit.... toch een small small world je zou elkaar zo tegen t lijf lopen....Veel reisplezier daar en een zoen vanuit fris maar zonnig Twello!!!
  2. Andre:
    19 oktober 2016
    Hahaha... prachtige verhalen weer Mattie en Fried.
    Nu ook weer met de bril die van de pot gleed... ik zie het al helemaal voor me met een van jullie erop.
    Trouwens.... over "hop on bus" gesproken en chauffeurswissel. In Cuba laatst gingen Jim en ik ook met zo'n bus mee... chauffeurswissel gebeurde gewoon tijdens het rijden... ongeveer 50 km/u, stapt de chauffeur zo van zijn stoel af en zegt tegen de andere chauffeur dat hij op die stoel moet gaan zitten... zoiets gevaarlijks heb ik nog nooit meegemaakt maar goed. Ik moest er ook wel om lachen, want zoiets kun je alleen in dat soort landen meemaken denk ik dan.